MZK Opole ogłosiło przetarg na dwa 18-metrowe autobusy elektryczne oraz stację ładowania plug-in o mocy 150 kW. Pojazdy o dużej pojemności i zasięgu min. 250 km mają zostać w pełni zintegrowane z systemami informatycznymi przewoźnika. Inwestycja realizowana jest w ramach projektu współfinansowanego ze środków unijnych.
Miejski Zakład Komunikacyjny w Opolu ogłosił przetarg na dostawę dwóch przegubowych autobusów elektrycznych oraz stacjonarnej ładowarki plug-in. To element projektu „Bezpieczny transport w aglomeracji opolskiej”, realizowanego przy wsparciu środków unijnych. W zamówieniu przewidziano też możliwość rozszerzenia floty o kolejne dwa pojazdy.
Nowoczesne autobusy z dużym zasięgiem
Zamówione autobusy będą mieć 18 metrów długości, niską podłogę na całej długości i układ drzwi 2-2-2-2. Każdy z nich pomieści co najmniej 115 pasażerów, w tym 36 na miejscach siedzących. Napęd zapewni silnik o mocy min. 230 kW, zasilany z baterii o pojemności co najmniej 570 kWh. Gwarantowany zasięg wynosi min. 250 km na jednym ładowaniu, również zimą, przy zachowaniu parametrów przez 10 lat eksploatacji.
Ładowanie odbywać się będzie przez dwa gniazda CCS Combo 2 z mocą do 150 kW – czas pełnego uzupełnienia energii ma nie przekraczać 3 godzin. Zamawiający wymaga kompatybilności zarówno z istniejącą infrastrukturą, jak i eksploatowanymi już elektrobusami Solaris Urbino 12E.
Komfort, bezpieczeństwo i systemy pokładowe
Pojazdy będą w pełni klimatyzowane (min. 40 kW chłodzenia), wyposażone w systemy ogrzewania (diesel + elektryczny) i nowoczesne rozwiązania bezpieczeństwa – w tym systemy automatycznego hamowania, wykrywania pieszych i martwego pola oraz monitoring. Przewidziano też systemy przeciwpożarowe i detekcję dymu.
W zakresie dostępności zamawiający wymaga m.in. rampy przy drugich drzwiach, stanowisk dla osób z niepełnosprawnościami i wózków dziecięcych, pętli indukcyjnej, przycisków z oznaczeniami w alfabecie Braille’a.
Na pokładzie znajdą się komputer pokładowy, system dynamicznej informacji pasażerskiej (tablice LED i LCD, zapowiedzi głosowe), radiostacja, Wi-Fi, system sprzedaży biletów (w tym płatności EMV) oraz pełna integracja z zarządzaniem flotą (EOS i CeSiP).
Ładowarka i harmonogram
Integralną częścią zamówienia jest stacjonarna ładowarka plug-in o łącznej mocy 150 kW (2×75 kW), która zostanie zainstalowana w zajezdni MZK przy ul. Luboszyckiej. Urządzenie ma być zgodne z normami ISO 15118, DIN 70121, OCPP 1.6 i umożliwiać zdalny serwis. Wymagana jest także odporność na wandalizm, warunki atmosferyczne i niezawodność przez co najmniej 15 lat.
Zamówienie ma zostać zrealizowane w maksymalnie 420 dni (dla autobusów i naklejek promocyjnych) oraz 390 dni (dla ładowarki). Wymagane wadium wynosi 250 tys. zł, a termin związania ofertą upływa 17 listopada br. Głównym kryterium oceny ofert będzie cena (60%), ale znaczenie mają też parametry techniczne (35%) i warunki gwarancji (5%).
Zamawiający zastrzega, że w postępowaniu mogą wziąć udział tylko wykonawcy, którzy w ostatnich 3 latach zrealizowali co najmniej jedną dostawę obejmującą dwa przegubowe autobusy elektryczne o podobnych parametrach.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.